Karşıyaka Ortaokulumuzda Duyu Bütünleme Odası Faaliyetlerine Başladı
Karşıyaka Ortaokulumuzda 1. ve 2. kademe otizm tanısı olan öğrencilerimize hizmet verecek olan duyu bütünleme odası 2021-2022 eğitim öğretim yılı itibariyle faaliyetlerine başlamıştır. Öğrencilerimize önemli katkılar sağlayacak duyu bütünleme odamızın oluşturulmasında emeği geçen okul yöneticilerimizi ve öğretmenlerimizi tebrik eder, çalışmalarında kolaylıklar dileriz.Duyu Bütünleme Odası Nedir
Genel Hedef: Otizmli çocukların yaşadıkları duyusal tecrübelerin nörofizyolojik adaptasyonu ve duruma uygun adaptif cevap açığa çıkarmalarına rehber olmak hedeflenmiştir.
Özel Amaç: Vücudun bazı bölgelerini uyararak, duyuların(tat, dokunma, işitme, koku, görme) denge, hareket, kas ve eklem duyusu ile uyumlu çalışmalarını sağlamak ve beynin gelişmeye ve yeni bilgileri doğru şekilde öğrenmeye açık hale gelmesi amaçlanmaktadır.
Hedef Kitle: 1.kademe ve 2.kademe otizm tanısı olan tüm öğrenciler
Beklenen Sonuçlar: Duyu bütünleme yöntemi, direkt olarak çocuğun merkezi sinir sistemine etki ettiği için sinir sisteminin gelişimini sağlamak ve sinir sisteminin gelişimi sağlandığında aşağıda belirtilen tepkilerde azalma ya da olumsuz davranışın tamamen ortadan kalkması sağlanmaktadır.
A: Dokunma, Ses, Hareket, Görmeye Aşırı Tepki
1.Dikkati kolay dağılır
2.Dokulununca kendini çeker
3.Bazı yiyecek, giysilerden kaçınır
4.Parklarda hareketli nesnelerden aşırı korkar
5.Yüksek seslere hassastır
6.Beklenmeyen duyusal girdi ile saldırgan davranışlar vardır
B: Duyusal Girdiye Normalin Altında Tepki
1.Yogun duyusal girdi arama
2.Vucut pozisyonun ağrının farkında olmama
3.Asiri ve düşük tepkisellik arasında geçişler yapma
C: Koordinasyon Problemleri
1.Zayif denge
2.Spor ve top becerinde zorluklar
3.Motor koordinasyon gerektiren yeni görevleri öğrenmede sorunlar
D: Normalin Altında Düşük/Yüksek Aktivite Seviyesi
1.Akademik basari ya da günlük yasam becerilerinde gecikme
2.Davranisin zayıf koordinasyonu
3.Zayıf kendilik konsepti